marți, 5 aprilie 2011

parerea mea despre tehnologie

Serios acum, eu unul cred ca este absolut incredibil unde a ajuns tehnologia.
Stau si imi aduc aminte ca primul televizor pe care l-am vazut era o chismineata mica cu carcasa din lemn, alb-negru si la care daca vroiai sa auzi ceva trebuia sa taca toata casa si sa inchizi toate geamurile. Ce sa mai vorbim despre varietatea programelor tv ? ei bine aceasta nu exista, era un singur post pe care era nea Nicu si atat; cei norocosi prindeau si bulgarii. Iar in zilele noastre ne spargem in fente cu televizoare 3D, cat despre varietate ? pai la cel mai slab pachet ai peste 40 de posturi.
Si cam aceeasi descriere se potriveste si la batranul aparat numit " radioul ".
Avansam un pic si ajungem la calculatoare si imi aduc aminte cand mi-a adus mama acasa niste bucati de hartie perforate si mi-a explicat ca alea sunt programe de calculator iar in zilele noastre ne miscam buricele degetelor pe tablete 3D.
Telefonul mobil, pai primul aparat de acest gen l-am vazut la scoala la mama unui coleg si era cam cat o sticla de 2l si putea fi tinut doar cu 2 maini. In scumpele noastre zile avem de la telefoane incredibil de mici pana la palete de ping pong cu touch si camere mai performante decat aparatele foto si cu procesoare mai bune decat multe calculatoare. Ca sa facem o comparatie, un calculator vechi care ocupa ca si spatiu cam cat un dormitor generos reprezinta transpus in zilele noastre cam a o mia parte din ceea ce stie un telefon. Incredibil !
Electrocasnice ? pai pe vremuri era un frigider si cei care aveau posibilitati aveau si un congelator sau o masina de spalat care doar amesteca cu detergent rufele; pai in zilele noastre cred ca as putea sa scriu ceva pagini despre electrcasnicele ce se pot gasi in casele noastre acum.

Ca sa merg mai departe, tin neaparat sa imi exprim inca o data stupoarea fata de problema americana cu BinLaden, vrajeala, trebuie sa fi idiot sa crezi ca astia il cauta pe amaratul ala si nu il gasesc can acum vreo peste 12 ani rusii ii dadeau in gura lui Karadjic cu racheta in timp ce era in masina ( totul prin satelit fratilor ). Probabil voi dezvolta vreodata implicatiile politice ale acestei invazii tampite.

Energia eoliana, oau super tare, o elice dinaia poate alimenta cam 1 mie de camine dar ca sa vezi problema nu avem cum sa inmagazinam energia. Avem masini electrice unde culmea avem cum sa inmagazinam energia, dar ale naibii tare scumpe sunt si tare mult ne place noua oamenilor mirosul ala de benzina si sa stam cu curul deja prea mare in masina ca daca mergem pe jos nu o sa ma avem nici burta si Doamne fereste sa se intample asa ceva.

Subiectul internet este mult prea stufos si evolutia sa a fost incredibila si sincer ma simt oarecum depasit sa incep sa discut despre asa ceva.

Si in incheiere as vrea sa mentionez cea mai idioata treaba posibila : in dobroea se produce enrgie eoliana si cam toata zona aia are surplus de enrgie electrica dar cu toate astea primarul orasului de la malul marii a decis ca de craciun sa nu fie nici o luminita in toata Constanta, a decis sa scoata tot transportul in comun care era pe baza de electricitate si la inlocuit cu unul sanatos pe baza de produse petroliere. Pai daca asta nu este prostie atunci eu nu stiu ce este.

Ma retrag ca deja sunt prea obosit si nici nu am reusit sa ma calmez dupa o zi de cacao in multinationala.

P.S. va recomand sa urmariti un blog nou lansat care promite multe idei frumoase de design http://adesigntale.com/

Niciun comentariu: